Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer u op een werkdag voor 20:00 uur bestelt en bij het product “Op voorraad” staat vermeld, pakken wij uw bestelling diezelfde dag nog in. Zodra wij uw bestelling inpakken ontvangt u van ons een Track & Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen. PostNL streeft ernaar om de bestelling de volgende dag bij u thuis te bezorgen. 

Hebben wij een product niet op voorraad dan staat de verwachte levertijd bij dit product vermeld en ontvangt u van ons binnen één werkdag een email over de exacte leverdatum. In uw winkelmandje staan uw producten met bijbehorende levertijden nogmaals overzichtelijk bij elkaar.

U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code zodra uw pakket verzonden is. Zo kunt u zelf de voortgang van uw bestelling inzien. Heeft u geen Track & Trace code ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice dan gaan we het voor u uitzoeken.

Hoe kan ik mijn Petpunten gebruiken?

U kunt uw Petpunten opnemen vanaf een tegoed van 250 Petpunten. Bij een tegoed van minimaal 250 Petpunten komt deze optie in uw winkelmandje in beeld. Door deze optie te selecteren wisselt u uw Petpunten direct in voor contante korting op uw bestelling. Per bestelling kunt u 250 Petpunten (€10,-) inwisselen. U kunt uw Petpunten nooit inwisselen voor contant geld. Petpunten kunnen niet ingewisseld worden in combinatie met andere acties en kortingen. 

Ik heb een vraag over een product waar kan ik deze het beste stellen?

U kunt uw vraag stellen aan onze klantenservice. Het kan dat de klantenservice van mening is dat uw vraag het beste door een dierenarts of paraveterinair beantwoord kan worden. In dat geval sturen zij uw vraag door naar onze dierenkliniek. U ontvangt dan binnen 24 uur van één van onze dierenartsen of paraveterinairen het antwoord. Ook is het mogelijk dat de klantenservice u naar uw eigen dierenarts doorverwijst.

Hoe weet ik welke (dieet)voeding het beste is voor mijn dier?

Bij het bepalen welke dieetvoeding het beste is voor uw dier adviseren wij altijd om hierbij uw dierenarts te raadplegen. U en uw dierenarts kennen uw dier en zijn of haar behoeften immers het beste. Wij merken echter dagelijks in onze klinieken dat er veel vragen over de dieetvoeders zijn. Onze paraveterinairen hebben veel kennis van en ervaring met de diverse dieetvoeders. U kunt per email uw vraag stellen dan ontvangt u uiterlijk binnen 24 uur een antwoord.

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

U maakt een account aan door bovenaan de pagina op het icoontje van het ‘poppetje’ te klikken. Op de volgende pagina vult u bij ‘Nieuw bij Dierapotheker.nl’ uw e-mailadres in en klikt u op ‘Maak een account aan’. Op de volgende pagina kunt u uw gegevens invullen en bevestigen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een activatie link in uw mailbox. Door op deze link te klikken rondt u uw registratie af; u heeft nu een eigen Dierapotheker.nl account.

Een tweede optie is om tijdens het plaatsen van een bestelling een account aan te maken. Tijdens het bestellen wordt u gevraagd een wachtwoord aan te maken. Wanneer u dit doet wordt het account automatisch voor u aangemaakt.

Wat doen jullie met de foto’s van mijn huisdieren die ik upload in Mijn Account?

Niets, de foto’s zijn van u en blijven van u. Is uw (huis)dier de maand favoriet? Dan bellen we u even of we de foto van uw (huis)dier in onze nieuwsbrief mogen plaatsen.

Wat zijn de voordelen van een account?

Via een account bestellen heeft vier belangrijke voordelen:

  • U verzamelt Petpunten en spaart zo voor korting.
  • U kunt uw voorgaande bestellingen en verlanglijst inzien en herhalen.
  • U kunt een profiel van uw dier aanmaken.
  • U kunt bestelherinneringen instellen voor de favoriete producten van uw (huis)dier.

 

Kan ik ook bestellen zonder account?

Uiteraard, dat is geen enkel probleem. Belangrijk om te weten bij het bestellen zonder account is dat Petpunten niet met terugwerkende kracht aan een account toegevoegd kunnen worden.

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen in uw account onder het kopje “Persoonlijke gegevens” of “Mijn adres(sen)”.

Waar kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Dit kunt u wijzigingen in uw account onder ‘Persoonlijke gegevens’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem, gebeurt ons allemaal weleens. U kunt hier eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail om uw nieuwe wachtwoord te activeren.

Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen naar in te loggen en naar 'Profiel' te gaan. Hier kunt u onderaan de pagina uw wachtwoord eenvoudig wijzigen. 

Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan. U heeft dan binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord in uw mailbox.

Waar kan ik uitloggen?

U logt uit door naar uw account te gaan. Onderaan de pagina ziet u de optie om uit te loggen.

Waarom zou ik foto’s van mijn huisdieren uploaden in Mijn Account?

Nou vooral omdat het heel erg leuk is natuurlijk! En daarnaast kiezen wij hier regelmatig een favoriete foto uit. Is uw (huis)dier de maand favoriet en mogen wij de desbetreffende foto plaatsen in de nieuwsbrief? Dan krijgt u ook nog eens 250 Petpunten cadeau.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen bij Dierapotheker.nl?

U plaatst eenvoudig de gewenste producten in uw winkelmandje. Wanneer uw bestelling compleet is wordt u door de benodigde stappen heen geleid. Indien gewenst mag u uw bestelling ook via e-mail of telefoon aan ons doorgeven.

Hoe kan ik mijn eerdere bestellingen herhalen?

Zorg ervoor dat u ingelogd bent in uw account. In uw account vindt u onder ‘Mijn bestellingen’ al uw voorgaande bestellingen. Hier kunt u de bestellingen inzien en herhalen.

Ik heb twee huisdieren mag ik dan twee keer iets liefs, leuks of lekkers bij mijn bestelling?

Wij snappen helemaal dat u al uw huisdieren evenveel wilt verwennen. Het is echter zo dat er héél veel mensen zijn met meerdere huisdieren, soms wel tien of nog meer! Wij hebben er daarom voor gekozen om bij elke bestelling altijd één traktatie mee te geven.

Ik heb mijn bestelling al geplaatst maar wil toch nog iets wijzigen, hoe doe ik dat?

In dit geval kunt u het beste onze klantenervice bellen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. Wanneer uw bestelling al is ingepakt kunnen wij helaas niets meer aan uw bestelling wijzigen. Wanneer de bestelling nog niet ingepakt is, is het geen probleem om wijzigingen in de bestelling aan te brengen. Is uw bestelling al ingepakt en bent u een product vergeten? Dan kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Heeft u een product besteld dat u niet wilt en is uw bestelling al ingepakt, dan kunt u dit retour zenden zodra u het ontvangen heeft. 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Om uw bestelling te annuleren mag u contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u hier graag verder. De klantenservice is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 t/m 17:00. Wij adviseren u om in dit geval te bellen, als uw bestelling al in het verwerkingsproces zit kan deze namelijk niet meer geannuleerd worden. Als uw pakketje nog niet onderweg is kan de bestelling eenvoudig geannuleerd worden. Mocht het pakketje al onderweg zijn mag u het na ontvangst (op eigen kosten) retourneren.

Bestel Reminder

Wat is de Bestelherinnering?

We hebben het allemaal weleens meegemaakt: er net te laat achter komen dat het voer (bijna) op is. De Bestelherinnering is een gratis service die u helpt dit te voorkomen. Bij het bestellen van de favoriete voeding van uw dier geeft u zelf aan hoe lang uw huisdier/paard ongeveer met de voeding doet. Wij sturen u dan op tijd een herinnering per email. Via deze email kunt u eenvoudig uw voer op tijd bestellen.

Hoe kan ik een Bestelherinnering instellen?

1) Log in op uw account.

2) Als u uw dier(en) nog niet heeft toegevoegd aan uw account, voeg deze dan eerst toe onder “Mijn dieren”.

3) Ga naar de productpagina van de favoriete voeding van uw dier.

4) Selecteer ‘Bestelherinnering toevoegen’.

5) Selecteer de naam van uw dier en de frequentie waarop u het voer wilt bestellen en klik op ‘Herinnering opslaan’.

Waar kan ik mijn Bestelherinnering wijzigen of uitzetten?

Dit kan door naar uw account te gaan en naar ‘Mijn Bestelherinneringen’ te gaan. Op deze pagina kunt u de Bestelherinneringen wijzigen of stopzetten.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Bestelherinnering?

Nee, het gebruik van de Bestelherinnering is geheel gratis.

Kan ik voor elk product een Bestelherinnering instellen?

De Bestelherinnering kan ingesteld worden bij elke soort voeding en bij bepaalde voeding supplementen.

Verzending en bezorging

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer u op een werkdag voor 20:00 uur bestelt en bij het product “Op voorraad” staat vermeld, pakken wij uw bestelling diezelfde dag nog in. Zodra wij uw bestelling inpakken ontvangt u van ons een Track & Trace code waarmee u de bestelling kunt volgen. PostNL streeft ernaar om de bestelling de volgende dag bij u thuis te bezorgen. 

Hebben wij een product niet op voorraad dan staat de verwachte levertijd bij dit product vermeld en ontvangt u van ons binnen één werkdag een email over de exacte leverdatum. In uw winkelmandje staan uw producten met bijbehorende levertijden nogmaals overzichtelijk bij elkaar.

U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code zodra uw pakket verzonden is. Zo kunt u zelf de voortgang van uw bestelling inzien. Heeft u geen Track & Trace code ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice dan gaan we het voor u uitzoeken.

Wat zijn de bezorgkosten?

Bij een bestelling onder de €59,- zijn de PostNL bezorgkosten €3,95. Bij bestellingen boven de €59,- bezorgen wij uw bestelling gratis in Nederland en België. In Nederland is een avondlevering mogelijk. Hiervoor betaalt u €2 bij.

Welke bezorgopties bieden jullie aan?

U kunt bij ons gebruik maken van drie verschillende bezorgopties:

1. Uw bestelling laten bezorgen op uw eigen of een ander adres via PostNL. 
2. Uw bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt van PostNL (alleen in Nederland).
3. Uw bestelling in de avond laten bezorgen op uw eigen of een ander adres (€2,-).
In het bestelproces kunt u bij de bezorgopties aangeven dat u uw bestelling graag in de avond ontvangt. Mocht u bij het bestellen geen avondbezorging kunnen kiezen, dan komt dit doordat avondbezorging op het gekozen adres helaas niet mogelijk is.


Wanneer u niet thuis bent tijdens de levering kan 1) het pakket bij de buren afgeleverd worden of 2) het pakket bij een afhaalpunt in de buurt bezorgd worden. In de meeste gevallen zal de postbode proberen het pakket bij een van uw buren af te leveren. Heeft u dit liever niet dan kunt u dit aangeven in het vak "opmerking voor bezorger" tijdens het bestellen.

Op welke dagen bezorgen jullie?

Onze pakketten worden bezorgd van 09:00 tot 22:00 van maandag tot en met zaterdag. De exacte dagen en tijdvakken zijn afhankelijk van het bezorgadres. Uw voorkeur kunt u aangeven bij het bestellen.

Kan ik aangeven wanneer ik wil dat mijn bestelling bezorgd wordt?

Ja dat kan wanneer de producten op voorraad zijn. U kunt bij het bestellen aangeven waar en wanneer u uw bestelling wilt ontvangen. U kunt daarbij de datum en het tijdvak zelf kiezen. Wanneer de producten niet op voorraad zijn ontvangt u van ons de bezorgdatum.

Als een deel van mijn bestelling bij jullie op voorraad is en een deel niet, ontvang ik dan twee pakketjes?

Wij verzenden uw bestelling zodra deze helemaal compleet is. Bij verschillende levertijden wachten we tot alles hier verzameld is en dan wordt het pakket naar u verzonden.

Kan ik mijn bestelling afhalen bij jullie?

U kunt uw bestelling niet afhalen in onze dierenkliniek Horst aan de Americaanseweg 33 of op onze locatie aan de Handelstraat 17 te Horst. U kunt uw bestelling wel afhalen op de door u aangegeven PostNL afhaal lokatie.

Betalen

Van welke betaalmogelijkheden kan ik gebruik maken?

U kunt uw bestelling betalen met Ideal, Paypal, Credit card, Mister Cash (België), Apple Pay, Vooraf overboeken en achteraf via Klarna. 

Hoe weet ik of mijn betaling goed is gegaan?

U ontvangt na uw betaling altijd een bevestiging van uw bestelling per email. Heeft u deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Hoe wissel ik een kortingscode in?

U kunt de kortingscode invullen in het winkelmandje en door op het pijltje rechts ernaast te klikken bevestigt u de code daadwerkelijk. U ziet dan ook dat het bedrag in mindering wordt gebracht.

Mijn kortingscode werkt niet?

Indien een kortingscode, die u van ons ontvangen heeft, niet werkt, graag contact met ons opnemen voordat u de bestelling afrondt.
Het is namelijk niet mogelijk om een kortingscode achteraf toe te passen op een reeds betaalde bestelling.
Onze klantenservice helpt u graag verder met uw bestelling en kan u wanneer nodig voorzien van een nieuwe kortingscode.

Advies

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Dat kan op deze pagina, via de mail, chat en telefoon. Net wat u fijn vindt! Wij rekenen geen extra kosten voor de telefoongesprekken, u betaalt dus enkel de kosten van uw eigen provider. Telefoonnummer: 077-303 00 67 / E-mailadres: [email protected].

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Ik heb een vraag over een product waar kan ik deze het beste stellen?

U kunt uw vraag stellen aan onze klantenservice. Het kan dat de klantenservice van mening is dat uw vraag het beste door een dierenarts of paraveterinair beantwoord kan worden. In dat geval sturen zij uw vraag door naar onze dierenkliniek. U ontvangt dan binnen 24 uur van één van onze dierenartsen of paraveterinairen het antwoord. Ook is het mogelijk dat de klantenservice u naar uw eigen dierenarts doorverwijst.

Hoe weet ik welke (dieet)voeding het beste is voor mijn dier?

Bij het bepalen welke dieetvoeding het beste is voor uw dier adviseren wij altijd om hierbij uw dierenarts te raadplegen. U en uw dierenarts kennen uw dier en zijn of haar behoeften immers het beste. Wij merken echter dagelijks in onze klinieken dat er veel vragen over de dieetvoeders zijn. Onze paraveterinairen hebben veel kennis van en ervaring met de diverse dieetvoeders. U kunt per email uw vraag stellen dan ontvangt u uiterlijk binnen 24 uur een antwoord.

Petpunten

Wat zijn Petpunten?

Bij Dierapotheker.nl spaart u wanneer u ingelogd bent gratis Petpunten voor korting op uw volgende bestelling. U ontvangt dan automatisch voor iedere 3 euro die u besteedt één Petpunt cadeau. Het aantal Petpunten dat u ontvangt is gelijk aan het totaalbedrag dat u afrekent (exclusief verzendkosten). 250 Petpunten zijn goed voor €10,- korting op uw volgende bestelling. Per bestelling kunt u 250 Petpunten (€10,-) inwisselen. U kunt de Petpunten uitsluitend gebruiken voor een korting op een volgende bestelling en nooit inwisselen voor contant geld. Petpunten kunnen niet in combinatie met kortingscodes ingewisseld worden.

Hoe kan ik mijn Petpunten gebruiken?

U kunt uw Petpunten opnemen vanaf een tegoed van 250 Petpunten. Bij een tegoed van minimaal 250 Petpunten komt in uw winkelmandje de optie 'Wilt u uw Petpunten gebruiken?' in beeld. Door deze optie aan te vinken wisselt u uw Petpunten direct in voor contante korting op uw bestelling. Per bestelling kunt u 250 Petpunten (€10,-) inwisselen. U kunt uw Petpunten nooit inwisselen voor contant geld. Petpunten kunnen niet in combinatie met kortingscodes ingewisseld worden.

Waar kan ik mijn Petpunten tegoed terugvinden?

Uw Petpunten tegoed kunt u vinden in “Mijn Account”. Bovenaan de pagina ziet u in de linker blauwe cirkel uw Petpunten tegoed.

Retourneren en Garantie

Ik wil (een deel van) mijn bestelling retour sturen, hoe werkt dat?

Wij raden u aan om altijd even contact op te nemen met onze klantenservice voordat u iets retour wilt sturen. Zo kunt u samen met de klantenservice bekijken wat de beste methode is om het product te retourneren.

De artikelen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele fabrieksverpakking te worden geretourneerd. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Dierapotheker.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Bij het retourneren van onbeschadigde artikelen zijn de gemaakte retourkosten voor uw eigen rekening.  

Wanneer u het retour pakket vanuit Nederland verstuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven bij een PostNL punt. PostNL voorziet pakketten van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket bij ons aan is gekomen. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om het 3S nummer.

Uitgebreide informatie over retourneren en/of het herroepingsrecht vindt u hier.
Retouradres: Dierapotheker.nl - Handelstraat 17, 5961 PV Horst.

Hoe lang heb ik de tijd om (een deel van) mijn bestelling retour te sturen?

U heeft na ontvangst van de gehele bestelling altijd 14 dagen de tijd om de bestelling te herroepen en na herroeping heeft u nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.

Ik heb het verkeerde product of een beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heeft u een verkeerd artikel gekregen of beschadigd ontvangen of is het artikel defect geraakt neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Indien gewenst herstellen wij dit kosteloos of leveren wij een vervangend product.

Wat is de garantietermijn van mijn product?

Wij hanteren altijd de wettelijke garantietermijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen, dan herstellen wij dit kosteloos of leveren wij, in overleg met u, een vervangend product.

Wanneer krijg ik mijn geld terug bij een retourzending?

Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. Wij betalen het door u betaalde bedrag inclusief de verzendkosten heen zo snel mogelijk terug (exclusief optionele extra kosten zoals avondbezorging), uiterlijk binnen 14 dagen na het doorgeven van de retournering. De eventueel gebruikte Petpunten worden binnen 24 uur na de verwerking van uw retourzending automatisch weer aan uw account toegevoegd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken.

Hoe controleer ik of een (medisch) kledingstuk past?

Om te controleren of het product past, mag u het product uit de verpakking halen en naast uw huisdier houden. Zo kunt u controleren of het past. 

Uitgezonderd van het herroepingsrecht

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Het product mag vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd worden wanneer het in aanraking is geweest met uw huisdier. Wanneer het product vies is of ruikt, gebruikt of gewassen is of haar bevat bij terugkomst kunnen wij de retourzending niet accepteren. Het product wordt dan niet naar u teruggestuurd maar gedoneerd aan een plaatselijk asiel of de voedselbank. Helaas ontvangen wij regelmatig gebruikte producten retour, vandaar dat wij onze werkwijze graag op voorhand aan u toelichten. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

 

 

Nieuwsbrief

Waar kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Dat kunt u onderaan bijna elke pagina op onze website doen (ook onderaan deze pagina). Ontvang wekelijks de tips en acties van onze dierenartsen gratis in uw mailbox.

Waar kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Onderaan de wekelijkse nieuwsbrief ziet u de optie: “klik hier om u uit te schrijven.” Door hierop te klikken en de afmelding te bevestigen ontvangt u geen nieuwsbrieven meer.

Klachten

Waar kan ik een klacht indienen?

Wij verzoeken u om een eventuele klacht in te dienen bij onze klantenservice. We zullen dan ons best doen om samen tot een oplossing te komen. U krijgt uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Meer informatie over het indienen van een klacht vindt u hier.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de afhandeling van mijn klacht?

Dierapotheker.nl conformeert zich geheel aan de geschillenprocedure van de Thuiswinkelorganisatie. U kunt uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (SGC). Tevens kunt u uw klacht voorleggen via het Europees ODR Platform (ODR).

Veiligheid

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij jullie?

Voor ons is een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Hierbij houden wij ons aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening leggen wij gegevens vast in een bestand. Wij gebruiken gegevens van cliënten voor de nieuwsbrief. Hierbij trachten wij rekening te houden met uw voorkeuren. U heeft altijd recht op inzage en/of correctie van de door u opgegeven persoonsgegevens.

Wat voor keurmerk heeft Dierapotheker.nl?

Dierapotheker.nl is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Dit betekent dat onze werkwijze en gehanteerde voorwaarden jaarlijks worden gecontroleerd op conformiteit met relevante wet- en regelgeving en de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg van Thuiswinkel.org. U vindt hier ons actuele Thuiswinkel Waarborg Certificaat.

Waarom maakt Dierapotheker.nl gebruik van Trustpilot?

Trustpilot is een van de grootste onafhankelijke online beoordeling verzamelaars. Wij willen u zo veel mogelijk inzicht en vertrouwen bieden in onze werkwijze en producten. Daarom verzamelt Trustpilot algemene beoordelingen en productbeoordelingen namens ons. Na een bestelling ontvangt u per email een uitnodiging om een dergelijke beoordeling, positief of negatief, te schrijven. Alvast bedankt voor het schrijven van uw beoordeling!